Blog

Back to Blog
2022 yilda talab qilinadigan 8 ta IT ko'nikmalari

2022 yilda talab qilinadigan 8 ta IT ko’nikmalari

Bozorda raqobatbardosh bo’lib qolish uchun ma’lum bir sohada malakali bo’lish etarli emas.

Biroq, o’z rezyumelarida amaliy IT ko’nikmalariga ega nomzodlar yaxshi lavozim uchun raqobatlasha oladilar. HRFORECAT HR resursi kelgusi yilda qanday ko’nikmalar talab qilinishi haqida yozadi.

1. Dasturlash asoslari

Asosiy dasturlash ko’nikmalari ko’pincha texnik bo’lmagan kasblar orasida ham talabga ega. Asosiy ma’lumotlar bilan siz boshqalarning kodini o‘qiy olasiz, o‘zingizning oddiy dastur va algoritmlaringizni yozishingiz hamda IT-loyihaning hayot aylanishi haqida chuqurroq tushunchaga ega bo‘lasiz.

Dasturlash bilimi boncuk bilan ishlashga o’xshaydi. Bu siz ilgari o’rganilgan tillar bo’yicha bilimlaringiz asosida yangi texnologiyalarni o’rganishingiz mumkinligini anglatadi. Dasturlash, shuningdek, ko’plab kasblar uchun zarur bo’lgan mavhum fikrlash va kontseptual tushunishni rivojlantirishga yordam beradi.Dasturlash bilimi boncuk bilan ishlashga o’xshaydi. Bu siz ilgari o’rganilgan tillar bo’yicha bilimlaringiz asosida yangi texnologiyalarni o’rganishingiz mumkinligini anglatadi. Dasturlash, shuningdek, ko’plab kasblar uchun zarur bo’lgan mavhum fikrlash va kontseptual tushunishni rivojlantirishga yordam beradi.

TIOBE indeksiga ko’ra (1), 2021 yil sentyabr holatiga ko’ra eng yaxshi 5 dasturlash tillari:

1. C. Windows, UNIX va Linux operatsion tizimlarida ish stoli dasturlarini ishlab chiqishda mashhur.

2. Python. Texnik bo’lmagan biznes muhitida bu til menejerlar, tahlilchilar va marketologlar orasida mashhur. Ular elektron jadvallar, ma’lumotlar bazalari va hatto Exceldagi makroslardagi ma’lumotlar bilan ishlash uchun Python-dan foydalanadilar.

3. Java. Mobil va veb-ilovalarni ishlab chiqish uchun universal til. Ko’pgina Android ilovalari Java-da yozilgan.

4. C++: Foto va video muharrirlar va o’yinlar kabi grafik intensiv dasturlar uchun mashhur texnologiya.

5. C# Ish stoli dasturiy ta’minoti va o’yinlarni ishlab chiqish uchun eng yaxshi tillardan biri.

2. Past kodli platformalar

Gartner prognozlariga ko’ra, 2024 yilga kelib, dasturiy ta’minotni ishlab chiqish bo’yicha barcha faoliyatning 65 foizi past kodda amalga oshiriladi.

Mendix, Quixy va Microsoft PowerApps kabi past kodli amaliy platformalar (LCAPs) murakkab zamonaviy vositalarga muqobildir. Past kodli platformalar oddiy biznes ilovalarini ishlab chiqish uchun keng dasturlash bilimlarini talab qilmaydi.

Dasturiy ta’minotni ishlab chiqish puxta dizayn va texnik xizmat ko’rsatishga bog’liq bo’lganligi sababli, past kodli platformalar menejerlar, marketologlar va maxsus rivojlanish ko’nikmalariga ega bo’lmagan har qanday foydalanuvchilar uchun qutqaruvchi bo’lishi mumkin, ular hech narsani buzish xavfisiz kod yaratish va yangilash imkonini beradi. Shunday qilib, past kodli ishlab chiqish sizga IT bo’limlarini tushirish va IT-autsorsingni tejash imkonini beradi.

3. UI/UX dizayni

UI/UX dizayni mazmunli va ishlatish uchun qulay raqamli mahsulotlarni yaratish uchun maqsadli auditoriyani chuqur o’rganish va tushunishni o’z ichiga oladi. Professionallar bilan muloqotni davom ettirish uchun hech bo’lmaganda UI/UX dizayni asoslarini o’zlashtiring.

Aksariyat marketing strategiyalari ochilish sahifalari, veb-saytlar, mobil ilovalar va ijtimoiy media kabi raqamli mahsulotlarga asoslangan. Dizaynerlar uchun so’nggi UI va UX dizayn tendentsiyalaridan xabardor bo’lishlari va o’z g’oyalarini soha mutaxassislariga etkazishlari juda muhimdir.

4. Data engineering

Ma’lumotlar muhandisligi asosan dasturiy ta’minot muhandislari, katta ma’lumotlarni ishlab chiquvchilar, ma’lumotlar tahlilchilari va bulutli hisoblash muhandislari kabi bir nechta IT mutaxassislarining kombinatsiyasidir. Turli manbalardan katta hajmdagi ma’lumotlarni ishlab chiqaradigan kompaniyada ishlash quyidagi asosiy ma’lumotlar muhandisligi faoliyatini o’z ichiga oladi:

  • Ma’lumotlarni to’plash va tizimlashtirish.

  • Bir nechta manbalardan to’plangan turli xil ma’lumotlar formatlarini birlashtirish va ularni tahlil qilish.

  • Ma’lumotlarni saqlashni optimallashtirish.

  • Kompaniyangiz byudjetini tejash uchun ma’lumotlarni saqlash xarajatlarini kamaytiring.

Ma’lumotlar tahlilchisi uchun asosiy ko’nikmalar Python va SQL, Java yoki Scala, Amazon Web Services (AWS) kabi bulutli hisoblash platformalari, Hadoop, Spark va Kafka kabi katta ma’lumotlar texnologiyalarini o’z ichiga oladi. Algoritmlar va ma’lumotlar tuzilmalarini, shuningdek, taqsimlangan tizimlar asoslarini bilish ham shart.

5. Data visualization

Ko’plab tadqiqotlar vizual ma’lumotni inson miyasi tomonidan yaxshiroq qabul qilinishini va odamlarning taqdim etilgan ma’lumotlarga ishonchini oshirishini isbotlaydi.

Biznes kontekstida ma’lumotlarni vizualizatsiya qilishning kuchi shubhasizdir. Misol uchun, Tableau tadqiqoti shuni ko’rsatadiki, vizual ma’lumotlar vositalaridan foydalanadigan tashkilotlarda ishchilar faqat boshqariladigan hisobotlar va asboblar panelidan foydalanadigan kompaniyalarga qaraganda o’z vaqtida ma’lumot topish ehtimoli 28% ga ko’proq.

Ma’lumotlar vizualizatsiyasi ma’lumotlar tahlilining muhim qismi bo’lib, korxonalarga axborotni tanqidiy baholash va uni boshqariladigan shaklda taqdim etish imkonini beradi.

Tableau, Google Data Studio, PowerBI, Datawrapper va Infogram katta hajmdagi maʼlumotlar bilan shugʻullanuvchi marketologlar, menejerlar, biznes-tahlilchilar va boshqa mutaxassislar uchun eng mashhur vizualizatsiya vositalaridandir.

6. Videoni tahrirlash

Video televidenie va ommaviy axborot vositalarining himoyasi bo’lgan vaqtlar o’tib ketdi. 2021 yilda biznesning 86 foizi o‘z mahsulotlari va xizmatlari haqida so‘zni tarqatish uchun video marketingdan foydalangan. Bugungi kunda videolar barcha sohalarda turli maqsadlarda qo’llaniladi: marketing, xodimlarni o’qitish, mijozlarni jalb qilish va boshqalar.

Video kontentining tendentsiyasi ma’lum bir video tahrirlash dasturi, skript yozish va hatto yaxshi reyting uchun SEO optimallashtirish bo’yicha ko’nikmalarga ega bo’lgan mutaxassislarga ehtiyojni keltirib chiqaradi.

7. CRM

Mijozlar bilan munosabatlarni boshqarish (CRM) dasturiy ta’minoti samarali savdo jarayonining asosidir. Mijozlarning talabchanligi ortib borayotganligi sababli, kompaniyalar maqsadli auditoriya, aloqa nuqtalari, xarid qilish xatti-harakatlari va mijozlar tajribasini to’liq ko’rishga muhtoj.

Natijada, asosiy CRM dasturiy ko’nikmalari menejment va marketing ish ta’riflarida tobora ommalashib bormoqda. Misol uchun, G2 kompaniyasining CRM dasturiy ta’minoti so’rovi shuni ko’rsatadiki, savdo menejerlarining 73% CRM vositalaridan foydalanadi. Marketing guruhlari orasida CRM vositalarini qabul qilish mijozlarga xizmat ko’rsatish guruhlarida 46% va 45% ni tashkil qiladi.

8. Mahsulotni boshqarish

Qoida tariqasida, mahsulot menejerlari ishlab chiqilayotgan mahsulot va xizmatlarning bevosita mijozlari hisoblanadi. Ular mahsulotning kontseptsiyadan boshlab bozorga o’z vaqtida kirishigacha bo’lgan muvaffaqiyatni ta’minlaydi. Buning uchun ularga loyihani boshqarishning mukammal ko’nikmalari, dasturiy ta’minotni ishlab chiqish jarayoni va mavzu sohasini chuqur tushunish, muloqot qobiliyatlari, biznes tahlili, marketing asoslari va boshqalar kerak.

Mahsulot menejerlari barcha kasblarning jabhasidir va ularning aksariyati rozi. Yaqinda o’tkazilgan so’rovda respondentlar ishdagi asosiy qiyinchiliklarni vaqt etishmasligi (50,8%) va rolning noaniqligi (35,0%) deb atashgan.

Mahsulot menejerining qiymati shubhasizdir. Kompaniyalarning 81% o’z mahsulotlari muvaffaqiyatini tahlil qilar ekan, korxonada mahsulot menejeriga ega bo’lish yoki mahsulotni boshqarish ko’nikmalariga ega bo’lgan odamni yollash zaruratga aylangani aniq.

***

Kompaniyalar mijozlarga xizmat ko’rsatish, marketing, xodimlarni rivojlantirish va boshqa muhim funktsiyalarga bo’lgan yondashuvda tobora ko’proq ma’lumotlarga asoslangan bo’lib, ularga raqamli bilimdon mutaxassislar kerak.

Share this post

Fikr bildirish

Back to Blog