Britaniyaliklar o’z xavfsizligi uchun bolalarning «layklarini» o’chirib qo’yishga tayyor.

Britaniya regulyatori internet kompaniyalari uchun bolalarni onlayn himoya qilish bo’yicha bir qator qoidalarni tayyorladi.
Buyuk Britaniya Axborot Komissarligi Ofisi (ICO) internet kompaniyalari uchun bolalarning onlayn xavfsizligini himoya qilishga mo’ljallangan qoidalar to’plamini ishlab chiqdi. Hujjat muhokamasi kelasi oyning oxirigacha davom etadi va uning yakuniy versiyasi 2020-yilga kelib yangi xalqaro standart sifatida qabul qilinishi kutilmoqda. Hujjatda 16 ta tavsiya mavjud. Xususan, unda ijtimoiy media platformalaridan ota-onalar yoki vasiylar bolalarning onlayn faoliyatini kuzatayotgan bo’lsa, ularni xabardor qilishni talab qilish taklif qilingan. Bundan tashqari, Instagram va Facebook kabi mashhur platformalar bolalar uchun «Yoqdi» tugmasini o’chirib qo’yishi va ma’lumotlar to’plash va geolokatsiya vositalaridan foydalanishni cheklashi kerak.
Tashabbus mualliflari bolalarning ijtimoiy tarmoq akkauntlari uchun eng yuqori maxfiylik darajasini standart variant sifatida belgilashni tavsiya qiladilar. Geolokatsiya vositalari va maqsadli reklamalarni ham, agar ularni yoqib qo’yish uchun jiddiy sabab bo’lmasa, o’chirib qo’yish kerak.
Boshqa narsalar qatorida, ICO internet kompaniyalaridan bolalar foydalanadigan xizmatlarni ishlab chiqishda ishtirok etadigan barcha xodimlar bir qator qoidalarga rioya qilishlarini namoyish etishni talab qilishni taklif qildi. Bundan tashqari, platformalar ishonchli yoshni tekshirish mexanizmlarini joriy qilishi yoki barcha foydalanuvchilarga xuddi bolalardek munosabatda bo’lishi kerak.
“Bu oʻzaro bogʻlangan avlod. Internet oʻzining barcha moʻjizalari bilan ularning kundalik hayotiga singib ketgan. Biz farzandlarimizni undan foydalanishga toʻsqinlik qilmasligimiz kerak, lekin ulardan foydalanish paytida himoya qilinishini talab qilishimiz kerak. Ushbu amaliyot kodeksi yordam beradi”, dedi Axborot komissari Elizabet Denxem.