Blog

Back to Blog

Facebook rahbariyati foydalanuvchilarning shaxsiy ma’lumotlaridan o’zini boyitish va raqobatchilarga qarshi kurashish uchun foydalangan.

Facebook rahbariyati foydalanuvchilarning shaxsiy ma'lumotlaridan o'zini boyitish va raqobatchilarga qarshi kurashish uchun foydalangan.

Zuckerberg kompaniya foydalanuvchi ma’lumotlari xavfsizligiga jiddiy yondashayotgani haqidagi da’volar fonida boshqa firmalar bilan bitimlar tuzdi.

Facebook bosh direktori Mark Tsukerberg ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilarining shaxsiy ma’lumotlaridan o’zini boyitish va bozorda yetakchilikka erishish vositasi sifatida foydalangan, deyiladi NBC xabarida. Hujjatlar 2011-yildan 2015-yilgacha bo’lgan davrga oid bo’lib, elektron pochta xabarlari, chat xabarlari, taqdimotlar va boshqalarni o’z ichiga oladi.

Telekanal ma’lumotlariga ko’ra, Tsukerberg Facebookning boshqa yuqori lavozimli rahbarlari bilan birgalikda boshqa kompaniyalar bilan o’zaro manfaatli shartnomalar tuzgan, ulardan biri ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilari ma’lumotlariga kirishni ta’minlashni o’z ichiga olishi mumkin. Ba’zi hollarda Facebook kompaniyalarga mukofot sifatida ma’lumotlarga kirishni taqdim etgan; boshqalarida esa raqobatchi deb hisoblaganlarga ma’lumotlarga kirishni rad etgan. Bu bitimlar Tsukerbergning foydalanuvchi ma’lumotlari xavfsizligiga jiddiy munosabatda bo’lishi haqidagi kompaniyaning bir necha bor bayonotlariga qaramay tuzilgan deb taxmin qilinmoqda.

Misol tariqasida, kanal Amazon bilan tuzilgan shartnomani keltiradi, unga ko’ra Facebook Jeff Bezosning kompaniyasiga ijtimoiy tarmoq reklamasiga sarmoya kiritish va uning yangi Fire smartfonini ishga tushirishda hamkorlik qilish evaziga «foydalanuvchi ma’lumotlariga kengaytirilgan kirish huquqini» bergan.

Telekanalning ta’kidlashicha, ommaviy bayonotlardan farqli o’laroq, ijtimoiy tarmoq rahbariyati foydalanuvchi ma’lumotlariga kirish uchun uchinchi tomon ilovalaridan kompensatsiya undirishning bir nechta usullaridan foydalangan, jumladan, to’g’ridan-to’g’ri to’lovlar, reklama xarajatlari va ma’lumotlar almashish. Oxir-oqibat, Facebook ma’lumotlarni to’g’ridan-to’g’ri sotmaslikka, balki uni Zuckerbergning shaxsiy «do’stlari» deb hisoblangan ilova ishlab chiquvchilariga yoki Facebookka sarmoya kiritgan yoki o’zlarining qimmatli ma’lumotlarini baham ko’rganlarga taqdim etishga qaror qildi.

O’tgan oyda Tsukerberg internetni tartibga solish bo’yicha global qoidalarni ishlab chiqishni, jumladan, shaxsiy ma’lumotlar maxfiyligi uchun yagona standartlarni joriy etishni taklif qiluvchi ochiq xatni e’lon qildi.

Share this post

Back to Blog