O’rtacha ma’lumotlarning buzilishi kompaniyalarga 3,9 million dollarga tushadi.
Tashkilotlarga ma’lumotlar buzilishini aniqlash uchun 206 kun va uni to’liq bartaraf etish uchun yana 73 kun kerak bo’ladi.
Buzg’unchilik va ma’lumotlarning sizib chiqishidan kelib chiqadigan moliyaviy zarar o’sishda davom etmoqda va tadqiqotga ko’ra, o’rta biznes uchun o’rtacha 3,9 million dollarni tashkil qilishi mumkin. Mutaxassislar ma’lumotlar sizib chiqishini bartaraf etish xarajatlarini taxmin qilishdi. Tadqiqotga ko‘ra, so‘nggi besh yil ichida bu ko‘rsatkich 12 foizga oshgan va hozirda o‘rtacha 3,92 million dollarni tashkil etmoqda.
Eng yirik tashkilotlar (25 000 dan ortiq xodimlar) o‘rtacha hisobda 5,11 mln. 500 dan kam ishchisi bo’lgan kompaniyalar 2,5 million dollardan ko’proq zarar ko’rdi. Kichikroq kompaniyalar uchun bu miqdor yillik daromadning muhim qismini «eyishi» mumkin. Shunday qilib, kichik tashkilotlar yirik kompaniyalarga nisbatan yuqori xarajatlarga ega bo’lib, ular hodisadan moliyaviy tiklanish imkoniyatlarini cheklashi mumkin.
Mutaxassislarning fikriga ko’ra, axborot xavfsizligi bo’yicha uchinchi tomon kompaniyalarini yollash bilan bog’liq xarajatlar, sud xarajatlari, xavfsizlikka investitsiyalar, kompensatsiya to’lovlari va jarimalar har doim ham kompaniya byudjetida darhol aks etavermaydi.
Aslida, ma’lumotlar buzilishining ta’siri yillar davomida sezilishi mumkin. Hisobotga ko’ra, xarajatlarning o’rtacha 67 foizi ma’lumotlar buzilganidan keyin birinchi 12 oy ichida, 22 foizi ikkinchi yil ichida va 11 foizi ikki yil ichida sodir bo’ladi. Sog’liqni saqlash, moliyaviy xizmatlar, farmatsevtika va energetika kompaniyalari vaqt o’tishi bilan qo’shimcha xarajatlarga duch kelishi mumkin, deyiladi hisobotda.
Tashkilotlarga ma’lumotlar buzilishini aniqlash uchun o’rtacha 206 kun va uni to’liq bartaraf etish uchun yana 73 kun kerak bo’ladi. Mutaxassislarning fikricha, kiberhujumlar tufayli maʼlumotlarning buzilishi tizimdagi xatolar yoki inson xatosi tufayli yuzaga kelgan holatlarga qaraganda tez-tez uchraydi, bu qayd etilgan barcha hodisalarning 49 foizini tashkil qiladi.
Bitta o’g’irlangan yozuv uchun kompaniyalar 150 dollargacha jarimaga tortilishi mumkin, ya’ni 1 million yozuvning sizib chiqishi kompaniyaga 42 million dollarga, 50 million yozuv esa 388 million dollarga tushadi.
Ma’lumotlar buzilishi narxiga ta’sir qiluvchi 26 ta omildan beshtasi eng qimmati uchinchi tomon ishtiroki, sanoat standartlariga rioya qilmaslik, bulutli migratsiya, tizim va operatsion texnologiyalarning murakkabligi. Xususan, uchinchi tomon maʼlumotlarining buzilishi xarajatlarga 370 000 dollardan, bulutli migratsiya buzilishi xarajatlarga 300 000 dollardan, tizimning murakkabligi esa 290 000 dollardan koʻproq xarajatlarga olib keladi.
Equifax avvalroq maʼlumotlarning katta buzilishi qurbonlariga 700 million dollar toʻlashga rozi boʻlgan, dunyodagi eng yirik mehmonxonalar tarmogʻi Marriott International esa 2014-yilda sodir boʻlgan maʼlumotlar buzilgani uchun 99 million funt sterling miqdorida jarimaga tortiladi.