Janubi-Sharqiy Osiyoda onlayn xaridlar jadal rivojlanmoqda, chunki chakana sotuvchilar raqamli
BWS.Uz IT Technoligies2025-06-18T10:38:15+05:00Omon qolish yoki dolzarb bo’lib qolishi uchun mintaqadagi chakana sotuvchilar iste’molchilar bilan bog’lanish uchun yangi raqamli texnologiyalarni o’zgartirishlari va ulardan foydalanishlari kerak.
Janubi-Sharqiy Osiyodagi ko’plab g’isht va ohak do’konlari pandemiyaning og’irligini o’z zimmasiga oldi, chunki blokirovka cheklovlari xaridorlarni onlayn rejimda harakatga keltirdi.
Biroq viloyatdagi chakana iste’molchilar kutilganidek, g‘isht do‘konlarida xarid qilish imkoniyatini qo‘ldan boy bermayapti.
VMware Digital Frontiers 3.0 Research kompaniyasi Janubi-Sharqiy Osiyoda hali hamon paydo boʻlayotgan boʻlsa-da, pandemiyaning sezilarli tendentsiyasi shundan iboratki, AI va VR kabi chakana savdo innovatsiyalari chakana sektor uchun isteʼmolchilar bilan mazmunli aloqalarni yaratish uchun yangi imkoniyatlar ochmoqda, deb xabar berdi VMware Digital Frontiers 3.0 Research 2020 yil oxirida.
Janubi-Sharqiy Osiyo (Singapur, Malayziya, Indoneziya, Tailand va Filippin), Amerika Qo‘shma Shtatlari, Buyuk Britaniya, Germaniya va Fransiyadan kelgan 1000 iste’molchining xatti-harakati, afzalliklari va raqamli xizmatlarga bo‘lgan munosabati hamda tajribasini o‘rgangan tadqiqot shuni ko‘rsatdiki, Janubi-Sharqiy Osiyodagi respondentlarning 41 foizi odatdagidek do‘konda xarid qilishni o‘tkazib yubormaydi.
Tailand va Singapurda bu ko‘rsatkichlar yuqoriroq bo‘lgan, Tailanddagi respondentlarning 46 foizi, Singapurdagi respondentlarning 43 foizi bir xil fikrda.
Respondentlarning qariyb to‘rtdan uch qismi yoki 77 foizi 44 yoshgacha, 23 foizi esa 45 va undan katta yoshdagilardir.
Yaqinda Forrester tomonidan o’tkazilgan tadqiqot shuni ko’rsatdiki, raqamli tarmoqqa ulangan onlayn chakana sotuvchilar yaxshi ishlamoqda. Forrester ma’lumotlariga ko’ra, Janubi-Sharqiy Osiyo dunyodagi eng tez rivojlanayotgan onlayn chakana savdo bozoriga aylandi va 2020 yilda 53 foizga o’sish va 50 milliard dollarni tashkil etdi.
Janubi-Sharqiy Osiyoda qandaydir yo’l bor, bu global onlayn chakana savdoning atigi ikki foizini tashkil qiladi. Biroq, Forresterning taxminiga ko’ra, mintaqaning umumiy onlayn chakana savdodagi ulushi 2025 yilga kelib 15 foizga etadi.
Pandemiya tufayli mintaqada 2020 yilda 32,5 million onlayn-xaridlar qo‘shildi, bu bir yil ichida eng ko‘p yangi foydalanuvchilar soni. Bu Forresterning 2020 yildagi dastlabki prognozidan 17,5 millionga ko‘p.
Forrester onlayn chakana savdo prognozi 2021, Janubi-Sharqiy Osiyo
janubiy–Sharqiy Osiyo ulg’aygan yoqilgan 53% в o’tgan yil Va yetdi 50 milliardlab dollar.
Pandemiya chakana savdo ta’rifini, ehtimol, abadiy o’zgartirdi.
Sachin Sridxar, VMware korporativ sotuvlar, strategik tadqiqotlar, Singapurning aytishicha, pandemiya Janubi-Sharqiy Osiyo bo’ylab chakana savdo ta’rifini o’zgartirgan, iste’molchilar yanada mazmunli va jozibador raqamli chakana xizmatlar va tajribalarni afzal ko’rishgan.
«Iste’molchi talabining tez o’sishi chakana savdoni raqamlashtirishni tezlashtirdi – garchi bu pandemiyadan oldin sekin marafon bo’lgan bo’lsa-da, bu, albatta, yo’naltirilgan sprintdir.»
Samarali va barqaror raqamli chakana xizmatlar va takliflar Janubi-Sharqiy Osiyo chakana sanoati uchun kumush astar bo’lishi mumkin, ammo kuchli raqamli poydevor chakana innovatsiyalarning yangi to’lqinini rivojlantirish uchun kalit bo’ladi, dedi u.
Uning qo‘shimcha qilishicha, pandemiya sun’iy intellekt va virtual reallik kabi yangi texnologiyalarning paydo bo‘lishiga turtki bermoqda. Bular iste’molchilarga yangi, immersiv va innovatsion tajribalarni taqdim etadi, ular kosmosda qanday ko’rinishini va boshqa kiyimlar iste’molchiga qanday ko’rinishini ko’rish uchun virtual haqiqatdan foydalanishni o’z ichiga oladi.
«Iste’molchilarning o’zgaruvchan ehtiyojlari chakana sotuvchilar raqamli chakana iqtisodiyotda hamqadam bo’lish va dolzarbligini saqlab qolish uchun raqamli imkoniyatlarni yaratishi kerakligini ko’rsatadi.»
«Kompaniyalar o’z iste’molchilari bilan raqamli ulanishni qayta aniqlash uchun bulut va zamonaviy ilovalar kabi innovatsion texnologiyalardan foydalanishlari kerak yoki ularni raqobatchilarga yo’qotish xavfi ostida bo’lgan bir lahzaga duch kelishmoqda», dedi Sridhar.
IN 2022 yil chakana sotuvchilar kerak davom eting qayta o’ylash o’ziniki o’ziniki в muvofiq Bilan yangi chol chakana savdo savdo, dan rivojlanish в sifat platformalar Va transformatsiyalar tajriba o’zlarining do’konlar uchun tekshirish integratsiyalar onlayn Va oflayn uchun monetizatsiya ma’lumotlar, investitsiyalar в mahsulotlar moliyaviy xizmatlar Va optimallashtirish qaytarilishi mumkin xarajatlar uchun tekshirish konsentratsiya e’tibor yoqilgan eng zo’r xaridorlar. tajriba.
– Gay Elliott, Chakana savdo bo’limi rahbari, Publicis Sapient, Yevropa, Yaqin Sharq, Afrika va Osiyo Tinch okeani.
Publicis Sapient o’zining «Chakana savdo qo’llanmasi 2022 to Next» hisobotida, chakana savdo bo’yicha kelajakdagi g’oliblar mijozlar yagona, uzluksiz tajriba orqali ulanishi mumkin bo’lgan bog’langan xizmatlar ekotizimini quruvchilar bo’lishini aytdi.
«Chakana sotuvchilar iste’molchilarning xatti-harakatlarini o’zgartirishga moslashgani va transformatsion o’sishga intilayotgani sababli, ular yangi mijozlar ehtiyojlari va umidlarini o’zlarining hozirgi biznes modellariga qanday kiritishlari haqida o’ylashlari juda muhim», dedi Gay Elliott, Publicis Sapient, Chakana savdo bo’limi rahbari, EMEA va APAC.
So’nggi 18 oy ichida chakana sotuvchilar cheklovlar va cheklovlarga duch kelishdi, bu esa iste’molchilarning kutganlarini va jismoniy do’konlarning rolini o’zgartirgan elektron tijoratning o’sishiga olib keldi. Publicis Sapient tadqiqoti shuni ko’rsatdiki, global miqyosda respondentlarning 56 foizi va Osiyo-Tinch okeani mintaqasidagi iste’molchilarning 61 foizi haftada kamida bir marta onlayn xarid qilishadi.
Biroq, Publicis Sapient hisobotida aytilishicha, g’isht va ohak do’konlari hali ham dolzarb va chakana savdoda katta rol o’ynashda davom etadi, bu esa iste’molchilarga brendni shaxsan his qilish imkonini beradi.
Onlayn va oflaynning uzluksiz integratsiyasi 2022 va undan keyingi yillarda chakana sotuvchilar muvaffaqiyati uchun juda muhim bo’ladi.
“2022-yilda chakana sotuvchilar oʻz bizneslarini chakana savdoning yangi davri uchun qayta ixtiro qilishni davom ettirishlari kerak, platforma sifatida rivojlanish va doʻkon tajribasini onlayn va oflayn integratsiya orqali maʼlumotlarni monetizatsiya qilish, moliyaviy xizmatlar mahsulotlariga sarmoya kiritish va mijozlarning eng yaxshi tajribasiga eʼtibor qaratish orqali qaytarish xarajatlarini optimallashtirishgacha”, dedi Elliott.
Fikr bildirish
Sharhlash uchun siz saytga kirishingiz lozim.